Kotor 1 Vs Kotor 2
Radi 2005.07.12. 09:27
Teszt
K.o.t.o.r. 1 vs. K.o.t.o.r. 2
Itt sokmindent úgy írtam le ahogy én látszottam ki, tehát 100%-osan light side-on. Akit ez zavar attól most kérek elnézést.
Kotor 1
A Lucasarts és a BioWare nagy fába vágta a fejszéjét, amikor elkezdte a Star Wars Knights Of The Old Republic fejlesztését. Egy szerepjátékot akartak készíteni a Star Wars univerzumban. Egy kis akcióval dúsított ízig-vérig szerepjátékot kaptunk. A játék egyszerűen magávalragadó és sokáig oda tud kötni a monitor elé még hosszú távon is köszönhetően az 50-60 órás játékidőnek. Szóval a játék viszonylag hosszú (és király). A játék amúgy több mint 40 ’Az év játéka’ díjat nyert 2003-ban.
Grafika
Nos, a grafika elég jó. A tutorial küldetésnél még nem látjuk de amikor Taris nyitott tereire érkezünk akkor már észrevehető hogy ez odavág. Nem egy UT2007-es motor zakatol benne, de ez nem lényeg mert így is szép.
Hatalmas, bejárható terek, csili-vilin csillogó páncél, fénykard és überdurván kinéző villám.
Hang
A hangokat is elég jól megcsinálták. Összecsapások, űrhajók az átvezető animációkban, szinkronok stb. És a Star wars zenék is megadják a hangulatot. A megszokott John Williams mellett a BioWare is hozzáadott zenéket. Eax 2-t támogat.
Változatosság
Na ez lenyűgöző. Ennyire változatos játékot már rég nem láttam. Ellátogatunk 7 hatalmas egymástól teljesen különböző világba:
Taris: Kereskedelmi központ. Az egész egy nagy város széles utcákkal, nagy tömeggel. Űrlény ellenes mozgalmak, nyomortanya (jungle city J) fejvadászat és még sok más. Itt kapjuk meg az űrhajónkat, az Ében sólymot, ami végig kísér minket a játék során.
Dantooine: A jedi rend egyik központja. Van itt egy jedi templom, és itt kapjuk meg fénykardunkat is. Mivel mezőségi bolygó a jedivé válás mellett két farmercsalád kibékítése lesz a feladatunk. De lehet még nyomozósdit játszani és felkutatni egy rég elfeledett építményt, ami nagyon fontos lesz a játék során.
Kashyyyk: A wookie-k őshazája. Hatalmas fák vesznek minket körbe és fapallókkal kialakított ”utakon” fogunk szaladgálni. Sajna a czerka társaság, a galaxis egyik legnagyobb cége megszállta a bolygót és rabszolgának akarja eladni a wookie-kat. Szóval a legfőbb célunk a wookie-k felszabadítása lesz. Segítségünkre lesz egyik társunk, akinek történetesen az apja a wookie-k főnöke, és egy öreg jedi.
Korriban: Ősi sith bolygó. Van itt egy sith akadémia, továbbá ősi sith nagyurak síremlékei ahol ásatásokat végeznek. Ez a legrövidebb bolygó viszont a sírkamrák fosztogatása elég nyereséges.
Tatooine: A filmből már jól ismert bolygó sivatagos felszínén az emberek főleg vadászatból próbálnak megélni. Mi is elmegyünk vadászni… krayt sárkányra. De még egy buckalakó településre is ellátogatunk.
Manaan: Egy vízre épült városban fogunk tevékenykedni, aminek a lakói halemberek másnéven selkathok. Itt megint jön a nyomozós rész, ami szerintem nagy ötlet mert igazán élvezetes. Ha ezzel végeztünk lehetünk fejvadászok és búvárkodni is fogunk.
Yavin: Egy kis űrállomás Yavin felett. Nem is tekinthető külön rendszernek. Van itt egy kereskedő, akinek megéri eladni a cuccokat!!!
Csillagkohó rendszer: Egy távoli, a köztársaság által még fel nem fedezett rendszer. Egy tengerparti sziget ahol két elmaradott őslakó törzs él. Azonban ez csak a látszat…..
Sztori
Nem véletlenül lettem elvágva a külvilágtól egy hétig, a sztori magávalragadó. Teljesen bele tudjuk élni magunkat. 4000 évvel a galaktikus birodalom előtt játszódik. Nagyban dúl a mandaloriai háború. A jedi rend két kiváló tagja Malak és Revan elindul, hogy segítsen a köztársaságnak a háborúban, de Sith nagyurakként térnek vissza egy hatalmas sith flotta élén. Itt jössz te a képbe. Te egy egyszerű ember vagy és éppen alszol egy hajón, amit pechedre megtámadnak. Miután lezuhansz, felgyorsulnak az események… Az alapsztori rendkívül érdekes, a mellékküldetések mellett nem lehet elmenni a társaink pedig jól kitaláltak, saját személyiségük és történetük van.
Carth Onasi: Flottaparancsnok és háborús hős. Egy kicsit paranoiás de jól bánik a sugárpisztollyal.
T3-M4: R2D2-ra hasonlító mindenhez értő hasznos robot.
Mission Vao: Twi’lek lány a lopakodás mestere, velünk tart, mert meg szeretné megtalálni elveszett bátyját. Nagyon ambíciózus, ami a szívén az a száján.
Zaalbar: Egy nagyon erős wookie, Mission társa.
Bastila Shan: Nagy és különleges erővel bíró jedi, képes a battle meditation-re amivel hatalmas csaták kimenetelét tudja befolyásolni. Ő a legfőbb mentorunk.
Canderous Ordo: Háborús veterán, a nehéz fegyverek mestere.
Juhani: Egy macskanő féle jedi. Eredetileg a világos oldalon állt de átállt a sötét oldalra. Te döntöd el, mit teszel vele.
Jolee-Bindo: Öreg jedi tanácsos. Elhalmoz bölcs tanácsokkal, mindig elővigyázatos.
HK-47: Orgyilkos droid, az embereket csak húskupacoknak tartja.
És ha ez még nem lenne elég a játék történetében van egy akkora fordulat, ami mellett semmi a filmben látható „én vagyok az apád”. Szóval a sztori büntet.
RPG elemek
Szokásos Rpg elemek megvannak. Megölöd a srácot -> kapod az xp-t, utána fejlődsz. Aszerint hogy a játék elején milyen karaktertípust és az akadémián milyen jedi típust választottunk, úgy kapunk pontokat, amit aztán elkölthetünk képességekre (pl. zárnyitás elsősegély detonáció) erőkre (pl. villám életszívás lökés) és tulajdonságokra (pl. ügyesség erő vitalitás). Ezenkívül fegyvereinket is fejleszthetjük pl. a fénykardunkat is!!! A harcrendszer is egész jó. Itt nem úgy van mint a jedi academy-ben hogy mész oszt ölsz. Ha meglátsz egy ellenséget a játék pause-olja magát. Te kiosztod a parancsokat, visszanyomod a pause-t és a kiosztott parancsok szerint kezded el ölni az ellent. Fegyverből pácélból sokat találunk legyőzött ellenfeleinknél szóval a fegyverarzenálban nem lesz hiány. A sztori aszerint alakul hogy melyik oldalra állsz. Ehhez pedig tetteid segítenek hozzá. A legtöbb tetted után kapsz egy DARK vagy egy LIGHT side pontot. Persze ha gonoszkodsz darkot ha jó vagy akkor lightot kapsz. A játékban nagyon fontos szerepet kapott a beszéd. Lehetsz nagy macsó vagy bölcs ember. De a legjobb hogy a párbeszédek nem szárazak, hanem élettel telik. A játék fele abból áll, hogy beszélgetünk. Válaszaink pedig kihatnak a sztori alakulására is. Tehát aszerint kapsz jellempontot, hogy hogy oldod meg a küldetést, vagy hogy szólsz vissza. Fontosak még a mini játékok is: A pazaak: ez a huszonegyezés intergalaktikus kiadása. És a swoop versenyzés: tulajdonképpen gyorsulási verseny csak nem fogattal.
Rendszerkövetelmény
Minimum (amin biztos nem fut): 1Ghz 256MB RAM ATi radeon 8500 vagy Geforce 2
Ajánlott: 1.6 Ghz 512 RAM ATi radeon 9200 vagy Geforce4 Ti
Kotor 2
És 2005 februárjában érkezett a várva várt folytatás ami a Star wars: Knights of the Old Republic 2 : The Sith Lords névre hallgat. Amikor a Lucasarts eldöntötte hogy folytatást készít a hatalmas sikernek örvendő Kotornak elkövetett egy hatalmas hibát. Mégpedig azt hogy a fejlesztést átadta a BoiWare-től az Obsidiannak mert a BioWare a nemrég megjelent Jade Empie-ön dolgozott. Nem tudom hogy nyert több mint 35 ”Az év játéka” díjat. De nézzük részletesebben.
Grafika
Ugyanaz a grafikus motor, amit kicsit felturbóztak. Szebb fény-árnyék effektek, többféle karaktermodell és alapvetően részletesebb grafika.
Hang
Nem sokat változott, de már eax3-at is támogat.
Változatosság
Sokkal gyengébb lett. Mindjárt meglátjuk hogy miért. Világok:
Pergarus II: Egy bányászállomás. Az elég rossz hogy űrállomás, mert az elég sivár de az elején még megbocsátható. Az itteni küldetések dögunalmasak csak a legvége a jó.
Telos: A bolygó feletti űrállomás (ez már egy kicsit sok) viszont itt már döntenünk kell, hogy a jó (ithorianok) vagy a rossz (czerka társaság) oldalára állunk. Majd lejutunk a felszínre, ami alapjában rossz ugyanis van ott pár hegy meg néhány leölésre szánt állat. Kész, ennyi volt a látvány. És hova kell ott lejutni? Egy bunkerba! Unalmas. Visszatérünk még ide, egy jedi akadémiára, ami inkább egy szektára hasonlít. Elég kiakasztó.
Korriban: Nos, ez a legrövidebb bolygó. Az egykor méltán híres sith akadémián SENKI nincs. Az egész bolygó totál üres. Itt egy látomást kell megoldani, ami még zavarosabbá teszi az amúgy se nagyon érthető sztorit.
Dxun: A mandaloriaiak lakják. A mandaloriai bázis szépen kialakított érdekes feladatokkal de a külső dzsungelt nagyon elszúrták mivel nagyon szűk, kicsi a játéktér.
Onderon: A legjobban eltalált bolygó. Szép város, nagy területen felettébb érdekes feladatokkal. Végre van megint nyomozás, lázadás leverés és a döntés hogy megsegítsük a bajba jutottat vagy inkább a gonoszt, aki olyat ad cserébe, amit sehol máshol nem kapunk meg.
Dantooine: Teljesen átalakult a bolygó amióta itt jártunk. Itt főleg romokat fosztogatunk és megvédünk egy városközpontot a támadó zsoldosokkal szemben. Ja, és persze megint itt van a kristálybarlang ahol sok turbózókristályt szedhetünk fénykardunkhoz.
Naar Shada: Egy szűk űrállomáshoz hasonlíó város. Nem elég hogy az egész város olyan mint egy bazi nagy labirintus, kialakításban is szörnyen sivár és ötlettelen és a feladatok fele olyan hogy el lehet aludni rajta. Itt menekülteknek tudunk segíteni vagy éppenhogy NEM segíteni és még egy hutt eszén is túljárhatunk.
Malachor V: Nagy ronda bolygó. Itt egyszerűen semmi nincs. Kopár sziklák között zöld szmötyi. Amíg el nem jutunk ahhoz a bizonyos épülethez, nem látunk semmi értelmeset. De még ott sem mert minden szoba ugyanúgy néz ki. Szánalmas.
Plusz a KOTOR 1-ben sok-sok sötét jedi, esetleg sith jön ellenünk, mint fejvadász akiktől el lehetett csórni pár cuccot pl. fénykard. Na itt eggyel se találkozunk csak a játék legeslegvégén, de ott milliónyian. Nem túl arányos elosztás igaz?
Sztori
Ez is nagy gyengéje az 1-hez képest. Az jó hogy úgy fojtatja a történetet ahogy az 1-et végigjátszottuk de a többi…pl. Úgy kezdődik az egész hogy az Ében Sólyom siklik az űrben rajta te meg pár hulla. Azt persze az istennek se árulnák el hogy hogy kerültél oda. Vagy. Te vagy valaki aki csinált valamit a Malachor V-ön. A játék vége felé már kezdik sejtetni hogy mi lenne az de az egész háttértörténet annyira homályos hogy nem lehet leszűrni belőle. Azt se tudjuk továbbá hogy a galaxissal most mi is van. Kik támadnak miért és mi az a nagy veszély. Vagy biztos láttátok a borítón a nagy hatalmas főgonoszt aki mozgatja a szálakat és az egész galaxisban rettegnek tőle? Az igazság az hogy egyszer hallunk róla a játék során, amikor meg kell ölnünk. Sőt az igazi főgonoszról se hallott még senki. És a legnagyobb: A játék arról szól hogy vagy te. A Malachor V-ön történtek lelki sebet hagytak rajtad. Na, ezzel te el tudod pusztítani az erőt. Ezért zártak ki a jedi rendből és leszívták az erődet. De jön a gonosz aki visszaadja neked az erőt hogy elpusztítsd az erőt a lelki sebeddel. Ez akkora baromság, hogy már fáj. A háttérsztori szóval elég ötlettelen és nagyon homályos. Ígértek nagy fordulatot de már a felénél lehet tudni, hogy mi lesz. Ígértek olyat is hogy viszontlátjuk sok régi társunkat. Hát egyszer találkozunk Carth-al aki elmondja azt a keveset hogy mi lehet Revan-nel meg Bastilával. Társunk a kis T3-M4. Meg összerakhatjuk Hk-47-et. A végére meg is lesz, de tőle se kapunk sok infót. ENNYI. Nagyon kevés. De itt vannak a mostani társaink, akiknek alig van személyiségük. Ez félig a hanyagságnak köszönhető: A KOTOR 1-ben volt az a vicces dolog, hogy a társaink miután hozzánk csatlakoznak legalább még egyszer fontos szerepet töltöttek be a történetben és sokszor beleszóltak a párbeszédekbe. Na itt ezt szépen el lehet felejteni, ha csatlakoztak hozzánk azután alig hallani róluk szinte csak azokról, akiket magaddal viszel. Másrészt pedig az influence rendszernek (erről később).
Itt vannak a társaink:
Kreia: Öreg néni aki mindig furcsa mondásokkal beszél és semmi nem jó neki.
T3-M4: Az előző részből ismert kis robot.
Atton Rand: A pilótánk. Az a ’nembízomsenkiben’ személyiség. Imádja a pazaakot és van egy sötét titka.
Bao-Dur: A műszaki zseni. Mindent megjavít, amit kell és kezével képes semlegesíteni az erőtereket.
Handmaiden: A jedi templomnál csatlakozott, mert meg szeretné ismerni az erőt. Kivánló közelharcos.
Visas Marr: Eredetileg sötét jedi és ki akart nyírni de te adtál neki egy esélyt, hogy éljen.
HK-47: Az előző részből ismert bérgyilkos droid.
Mira: Ő is meg akart ölni de a helyzet közben megváltozott ezért most nekünk segít a karjáról indítható rakéták segítségével.
GO-TO: Ő is az ellent erősítette de mikor a hajójának annyi lett beállt hozzánk a filmből ismert nagy fekete kínzódroid formájában.
Mandalore: Egy mandaloriai pasi. Jól tudja használni a lézercsúzlikat.
Ha női karaktert indítunk akkor más a helyzet:
Handmaiden helyett Disciple áll be hozzánk: egy régész srác
Rpg elemek
Ezen bővítettek. Nemcsak hogy több páncélt, fegyvert, kiegészítő cuccokat kapunk de bevezettek jónéhány újítást is. Könnyebbé tették a kezelőfelületet, kibővítették a tárgyfejlesztést, növelték a használható erők számát, és VÉGRE LEHET RAJTUNK ÜBERTÁP JEDI KÖPENY IS ami hagy ne mondjam milyen frankón néz ki. Bevezettek továbbá nagyon hasznos lehetőségeket is. Most már mi is készíthetünk magunknak saját cuccokat! Ez azt jelenti, hogy találunk egy pár alkatrészt, elvisszük a munkaasztalhoz és ott képzettségi szintünknek megfelelően egyre fejlettebb gránátokat, egészségcsomagokat, fejlesztőcuccokat készíthetünk. Fejlesztettek a pazaakon: egy pár új képességgel bíró kártya (a KOTOR 9 körül már összetettebb lesz a pazaak mint a yugi-oh J) és a swoop versenyen is: a gyorsító pontokon kívül már lassító akadályokat is találhatunk és össze is ütközhetünk más versenyzőkkel. De itt van még az influence rendszer is. Ez tömören abból áll, hogy a társaink történetükből annyit árulnak el amennyire megbíznak bennünk. Ezt lehet turbózni beszélgetésekkel és cselekedetekkel. Egyrészt hú de nagy rajság hogy van mert ez tipikus szerepjáték vonás, másrészt rossz mert sokszor előfordul hogy az egyik társunk megbízik bennünk akkor a másik egyre inkább nem. Hová lett az az összetartás a társaink között, ami megvolt a KOTOR 1-ben? Sajnos így a legvégére se sikerül megtudni mindegyik ember sztoriját. Még a felének sem. Bevezettek újításokat a fejlődésben is. A játék SEMMILYEN utalást nem tesz, én is csak véletlenül tévedtem oda az egyik társamhoz 16-os szinten, aki felajánlotta, hogy most megint választhatok. Lehetünk Jedi Masterek aki képes jedit nevelni! vagy Jedi Watchman-ek akik az erőt és a messzebbről támadást részesítik előnyben vagy Jedi Weapon Masterek akik keményen odavágnak ha valami jött-ment tahó sith beszólna nekik. Ugyanez megvan a sötét oldalon is csak ott Sith Lord, Sith Marauder és Sith Assasin van. Amúgy előny hogy a KOTOR 2-ben hogy jobban ki van dolgozva a sötét oldal.
Rendszerkövetelmény: Lásd. KOTOR 1 mivel a rendszerkövetelmény semmit nem változott.
kotor1 Grafika 9/10 Hang 8.5/10 Játékélmény 10/10 Sztori 10/10 Összegzés 9 pont
kotor2 Grafika: 9.2/10 Hang 8.5/10 Játékélmény 7/10 Sztori 6/10 Összegzés 7 pont
Jó, talán kicsit kemény voltam a kotor 2-vel de ez csak szerény véleményem. Mondjuk én utánaolvastam fórumokon és írták hogy a kotor 2 király meg hogy van olyan jó mint az 1. De olvastam egy csomó olyat hogy a kotor 2 szánalmas és meg sem közelíti az 1 színvonalát és én is ebbe a táborba tartozom. Viszont akárhol kerestem sehol nem találtam olyan leírást hogy a 2 jobb mint az 1.
|